مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 08:002021-06-29سياسي

دانش آموزان اتباع خارجی چگونه در مدارس ثبت نام می کنند؟ + جزییات


شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 1401-1400، از سوی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، در اجرای سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مبنی بر بهره مندی فرزندان لازم التعلیم اتباع افغانستانی از امکانات آموزشی ، شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 1401-1400 ، از سوی مرکز امور بین الملل  و مدارس خارج از کشور به ادارات کل استان ها ابلاغ شد.

از اهداف اصلی این شیوه نامه، فراهم نمودن امکان دسترسی به آموزش پایه برای کودکان لازم التعلیم اتباع خارجی ، ایجاد فرصت های برابر و عدالت آموزشی، برای همه دانش آموزان و افراد لازم التعلیم در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توسعه بهداشت در جامعه دانش آموزان اتباع خارجی با هدف حفظ سلامت دانش آموزان مدارس کشور، ذکر شده است.

بر این اساس، دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک مجاز گذرنامه  و روادید معتبر،  جزو دانش آموزان مشمول ثبت نام و تحصیل در مدارس کشورمحسوب می شوند.

در بخشی از این شیوه نامه آمده است: ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در هنرستان های شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش با رعایت سهمیه پذیرش 20 درصدی از ظرفیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموزان اتباع خارجی چگونه در مدارس ثبت نام می کنند؟ + جزییات

دانش آموزان اتباع خارجی چگونه در مدارس ثبت نام می کنند؟ + جزییات