مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 06:352021-06-29سياسي

جاده جدید سنندج ـ مریوان با حضور وزیر راه افتتاح شد


گاران) با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، پروژه جاده جدید سنندج - مریوان (واریانت تیژتیژ- گاران) امروز با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مسوولان استانی کردستان و شهرستانی به بهره برداری رسید.

طول پروژه جاده جدید سنندج - مریوان (واریانت تیژتیژ - گاران) 52 کیلومتر است که در 6 قطعه اجرا شده و در طول مسیر سه تونل همرو با یک هزار و 326 متر، گزردره با 355 متر و باغان با یک هزار و 940 متر دارد.

احداث جاده جدید سنندج - مریوان در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در سال 1388 مصوب شد از نظر حجم ترافیک و نیز ایجاد گره های بین راهی و همچنین تجهیز امکانات لجستیکی تاثیر بسزایی دارد و به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم استان کردستان به ویژه مرزنشینان دو شهرستان سروآباد و مریوان مطرح بوده است.

به گفته مسوولان راه و شهرسازی کردستان، برای اجرای پروژه جاده جدید سنندج - مریوان 6 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

با بهره برداری این پروژه، مسیر سنندج ـ مریوان 30 کیلومتر کوتاه تر می شود.

ارتقای ایمنی جاده و تسریع در روند توسعه تجارت و توسعه اقتصادی منطقه با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در ایجاد منطقه آزاد بانه مریوان و کاهش تصادفات از تاثیرات مثبت افتتاح این پروژه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاده جدید سنندج ـ مریوان با حضور وزیر راه افتتاح شد

جاده جدید سنندج ـ مریوان با حضور وزیر راه افتتاح شد