مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 06:352021-06-29ورزشي

دلیل ساخت ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز چه بود


ورزشگاه یادگار امام در اواخر دهه 60 کلنگش به زمین زده شد، اما علت ساخت چنین ورزشگاه بزرگی در تبریز چه بود؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، یکی از سایت های ورزشی به مناسبت بازگشت فیروز کریمی گزارشی منتشر کرده و در آن عنوان شده است که تراکتور در دهه 70 در هر بازی حداکثر 5 هزار تماشاگر داشته است.

احتمالا نگارنده این مطلب متولد بعد از دهه 70 بوده و یا آن سال ها را به یاد نمی آورد و اگر برفرض اینکه ادعای ایشان هم درست باشد چه نیازی به ساخت ورزشگاه یادگار امام(ره) بود؟ همان ورزشگاه 20 هزار نفری باغشمال برای 5 هزار تماشگر تراکتور کفایت می کرد.

در گزارش ذیل به پرتماشاگرترین بازی های تیم های تبریزی در لیگ برتر در مقاطع مختلف زمانی پرداختیم: دهه 50 جام تخت جمشید تیم های تراکتور و ماشین سازی نماینده های تبریز در 6 دوره برگزار شده جام تخت جمشید بودند.

حتی در سال هایی که این دو تیم در قعر جدول قرار داشته و هر کدام یک بار به رده پایین تر سقوط کردند، باز هم ورزشگاه مملو از تماشاگر بوده و میانگین حضور تماشاگران در آن سال ها حدود 15 هزار نفر بود.

هفتمین دوره جام ملت های آسیا 1976   تبریز میزبان گروه دو مسابقات با حضور تیم های کویت، خوبی از مسابقات کرده و در 3 بازی برگزار شده در باغشمال تبریز، هر بازی بالای 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل ساخت ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز چه بود

دلیل ساخت ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز چه بود