مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 03:002021-06-27پزشكي

افزایش خطر سرطان سینه در خانم ها با مصرف روغن های جامد


مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف روغن های جامد و نیمه جامد، سبب رسوب اسیدهای چرب اشباع در رگ ها، - ایسنا/خراسان شمالی مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف روغن های جامد و نیمه جامد، سبب رسوب اسیدهای چرب اشباع در رگ ها، تنگی و انسداد عروق قلب و سکته قلبی می شود.

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، ادامه داد: بر اساس نتایج آخرین یافته های علمی در جهان، مصرف روغن های جامد و نیمه جامد به علت دارا بودن اسید چرب ترانس بالا، خطر بروز سرطان سینه در خانم ها و سرطان پروستات در آقایان را افزایش می دهد بنابراین برای حفاظت از قلب خود این روغن ها را مصرف نکنید.

وی با بیان این که مصرف خانگی روغن های جامد به هیچ عنوان توصیه نمی شود، گفت: روغن جامد به علت بافت مورد نیاز شیرینی ها، عمدتاً در قنادی ها کاربرد دارد.

علیزاده عنوان کرد: اسید های چرب اشباع موجود در روغن جامد ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان ها را به دنبال دارد.

وی اظهارکرد: اگر چه روغن های جامد در کشور ما با اصلاح فرمولاسیون و بهبود کیفیت به روغن نیمه جامد تبدیل شده اند و مقدار اسیدهای چرب اشباع و ترانس کمتری نسبت به روغن جامد دارند ولی باید توجه داشت که روغن نیمه جامد هم در مقایسه با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش خطر سرطان سینه در خانم ها با مصرف روغن های جامد

افزایش خطر سرطان سینه در خانم ها با مصرف روغن های جامد