مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 05:152021-06-27پزشكي

فشار روانی به مرد ، شایع ترین خشونت زنان علیه مردان


یک این مشاوره و روانشناس بالینی در همدان گفت: همسرآزاری پدیده ای است که از گذشته های دور در بین جوامع مختلف وجود داشته است، ولی در عصر حاضر، شوهرآزاری در جوامع مختلف، - ایسنا/همدان یک این مشاوره و روانشناس بالینی در همدان گفت: همسرآزاری پدیده ای است که از گذشته های دور در بین جوامع مختلف وجود داشته است، ولی در عصر حاضر، شوهرآزاری در جوامع مختلف، به نظر می رسد شیوع بیشتری پیدا کرده است.

الهه خرازیان درگفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: سازمان بهداشت جهانی همسرآزاری را یک اولویت بهداشتی می داند که متأسفانه این مشکل بهداشتی و اجتماعی گاهی منجر به مرگ می شود.

وی با بیان اینکه واژه همسر آزاری که در اذهان عموم به عنوان خشونت شوهر علیه زن به کار می‏ رود، چون در تمام جوامع وجود داشته است، ادامه داد: اگر خشونت از طریق مستقیم و یا غیرمستقیم بر سلامت همسر تأثیر بگذارد نیز نوعی همسر آزاری محسوب می شود، همچنین در برخی مواقع همسر آزاری تنها آسیب رساندن نیست بلکه این رفتار می تواند نوعی تهدید، اجبار، از بین بردن آرامش و آزادی فرد و سایر مصادیق باشد.

وی با بیان اینکه آزار در لغت به معنای رنج، عذاب، شکنجه، اذیت، مشقت، ضرب، و صدمه است، تصریح کرد: خشونت در لغت به معنای درشتی، زبری، ناهمواری، تندخویی و درشتخویی است، بنابراین از معانی این دو واژه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار روانی به مرد ، شایع ترین خشونت زنان علیه مردان

فشار روانی به مرد ، شایع ترین خشونت زنان علیه مردان