مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 09:252021-06-26سياسي

دادستان یزد: کاهش جرایم فضای مجازی در گرو ترویج سواد رسانه ای است


دادستان عمومی و انقلاب استان یزد گفت: فضای مجازی علی رغم محاسن و ظرفیت های زیاد، به بستری برای تزلزل بنیان خانواده تبدیل شده است که می طلبد برای ارتقای سواد رسانه ای جامعه تلاش ویژه ای صورت پذیرد.

- محمدرضا حدادزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت افزایش سواد رسانه ای، اظهار کرد: آنچه که در حوزه نظارت و اختیار دستگاه قضایی استان است، گام برداشتن در مسیر پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی با آگاه سازی مردم و تبیین و تشریح جرائم این حوزه برای آحاد جامعه است.

وی با اشاره به رشد کلاهبرداری های اینترنتی و جرائم فضای سایبر در زمان کنونی، گفت: جلوگیری از رشد جرائم فضای مجازی، مستلزم اقدام عملی در حوزه آموزش، آگاه سازی و همچنین نظارت بیشتر در این زمینه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با بیان این که  تاکنون هزار و 152 مورد کلاهبرداری در زمینه خرید اینترنتی به ثبت رسیده است تصریح کرد: پیج هایی در اینستاگرم و سایر صفحات مجازی اقدام به فروش کالا کرده، اما پس از دریافت هزینه از تحویل کالا خودداری کرده اند.

حدادزاده افزود: دسته دوم کلاهبرداری به صورت تلفنی است و برخی افراد به بهانه هایی مثل برنده شدن در مسابقه اقدام به تماس با افراد کرده و از آنان کلاهبرداری می کنند که در این زمینه نیز 466 مورد ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستان یزد: کاهش جرایم فضای مجازی در گرو ترویج سواد رسانه ای است

دادستان یزد: کاهش جرایم فضای مجازی در گرو ترویج سواد رسانه ای است