مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 04:002021-06-26اقتصادي

واکسن «کووپارس» تا اوایل مهر وارد چرخه واکسیناسیون عمومی می شود


متخصص کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس، در رابطه با ادامه روند فعالیت «کووپارس» گفت: پیش بینی می شود واکسن رازی کوو پارس اواخر شهریور یا اوایل مهر امسال وارد مرحله واکسیناسیون عمومی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، فاز نخست کارآزمایی بالینی با 133 نفر انجام شد که از این تعداد 13 داوطلب پیشقراول بودند و تزریق روی 120 داوطلب دیگر در چهار گروه (سه گروه اصلی (دریافتکننده واکسن) و یک گروه شاهد) انجام گرفت.

فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن  رازی کووپارس ،  500 نفر داوطلب در دو  گروه 250 نفری مورد مطالعه قرار گرفت؛ گروه اول، واکسن با دوز 10 میکروگرم در میکرولیتر را دریافت کردند و در فاز اول مطالعه به عنوان دور منتخب معرفی شد.

  بنا بر اظهارات مسؤولان تهیه این واکسن در موسسه رازی در حال حاضر به طور همزمان مطالعات روی واکسن فعلی و تغییرات ویروس در حال انجام است و در صورت اطمینان از ایمن بودن سوش قبلی واکسن، اضافه کردن جهش های جدید در خصوص واکسن های با پلتفرمهای پروتیینی کار دشواری نخواهد بود و به سرعت انجام خواهد شد.

سعید کلانتری، متخصص کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس، در رابطه با ادامه روند فعالیت کووپارس گفت: پیش بینی می شود واکسن رازی کوو پارس اواخر شهریور یا اوایل مهر امسال وارد مرحله واکسیناسیون عموم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن «کووپارس» تا اوایل مهر وارد چرخه واکسیناسیون عمومی می شود

واکسن «کووپارس» تا اوایل مهر وارد چرخه واکسیناسیون عمومی می شود