مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 07:452021-06-25سياسي

چرا عدالت اجتماعی محقق نشد؟/ پاسخش را این کتاب می دهد


عدالت اجتماعی باید بدون هیچ عذری در طول 42 سال اخیر محقق می شد، اما واقعیت این است که تحقق عدالت اجتماعی بدون وجود یک تکیه گاه نظری و کاربردی قوی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، کتاب واکاوی نظریه عدالت در تفکر اسلامی به قلم حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی، عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد توسط انتشارات آفتاب توسعه منتشر شد.

در مقدمه کتاب چنین آمده است: عدالت اجتماعی یکی از مطالبات اصلی انسان و جوامع انسانی در طول تاریخ محسوب می شود و در راه به دست آوردن آن، جان های فراوانی قربانی شده است.

ممکن است تصور شود که انسان ها در دوران مدرن به عدالت نزدیک شده اند، اما واقعیت این است که عدالت در این دوران نیز مهم ترین گمشده بشر محسوب می شود.

نظام سرمایه داری لیبرال که امروز به ایدئولوژی حاکم بر بخش های عمده ای از جهان بدل شده است، نه تنها با عدالت قابل پیوند نیست، بلکه عدالت را مانعی جدی برای تحقق اهداف خود در جهان تلقی می کند.

هرچند امروز تلاش می شود تفسیری از عدالت اجتماعی ارائه شود که با بنیان های لیبرالیسم سازگار باشد، اما واقعیت این است که عدالتی که لیبرالیسم از آن سخن به میان می آورد، اگر نگوییم عدالت نیست، باید گفت که با عدالت حقیقی فاصله زیادی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا عدالت اجتماعی محقق نشد؟/ پاسخش را این کتاب می دهد

چرا عدالت اجتماعی محقق نشد؟/ پاسخش را این کتاب می دهد