مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 03:202021-06-24سياسي

هشدار ایران به کانادا درباره سوءاستفاده سیاسی از موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی


معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازدولت کانادا مبنی بر عمدی نبودن سانحه سقوط هواپیمای اوکراینب نسبت به درباره سوءاستفاده سیاسی این کشور از این موضوع هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی اجرای توصیه های تیم ایرانی را برای ارتقای ایمنی هوانوردی در برنامه کاری خود گنجانده است.

بهاروند تاکید کرد: کانادا هم به عنوان مشاور اوکراین نظرات فنی خود را ارسال کرده و تیم بررسی سانحه کشورمان بیشتر نظرات آنها که در مورد تقویت متن بوده و به تحقیقات فنی کمک کرده است را در گزارش نهایی خود ملحوظ کرده است.

ضمن آنکه، متن کامل کانادا و اوکراین را هم برای رفع هرگونه شبهه ای بعنوان ضمیمه گزارش خود برای اطلاع عموم و متخصصان منتشر کرده است.

وی ادامت داد: همانطور که به راحتی قابل راستی آزمایی است، در نظرات فنی که رسما از کانادا دریافت کرده ایم چنین نکات و اظهار نظرهای کلی و نامفهومی که جدیدا گفته اند، وجود ندارد.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه افزود: هر مبتدی در حوزه هوانوردی می داند که نظرات کانادا به عنوان مشاور اوکراین اخذ شده و یک بار هم لحاظ شده است و لذا از بعد حقوقی، فاقد هرگونه صلاحیت هستند که گزارش و یا نظرات یکجانبه و خودسرانه در مورد گزارش سانحه هوایی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار ایران به کانادا درباره سوءاستفاده سیاسی از موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی

هشدار ایران به کانادا درباره سوءاستفاده سیاسی از موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی