مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 17:202021-06-24بين الملل

دیدار نخست وزیر هند با رهبران کشمیر


نارندرا مودی نخست وزیر هند سه سال پس از لغو امتیازات خاص جامو و کشمیر، روز پنجشنبه با 14 رهبر کشمیری در محل سکونت خود در دهلی نو دیدار کرد تا مسیر آینده برای این منطقه را با رهبران کشمیری بررسی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، به نقل از شبکه خبری ایندیا تودی ، در این دیدار مقامات ارشد دولت هند از جمله نارندرا مودی نخست وزیر، آمیت شاه وزیر کشور، اجیت دووال مشاور امنیت ملی هند و رهبران هشت حزب سیاسی جامو و کشمیر شرکت داشتند.

درمیان رهبران کشمیری فاروق عبدالله، عمر عبدالله، غلام نبی آزاد و محبوبه مفتی که همه از جمله سروزیران سابق جامو و کشمیر پیش از منحل شدن وضعیت ایالتی آن هستند، در این جلسه شرکت داشتند.

این اولین دیدار نخست وزیر هند با رهبران کشمیری پس از لغو امتیازات خاص جامو و کشمیر در سال 2019 و بازداشت هزاران نفر و وضع ممنوعیت رفت و آمد در این منطقه است.

محمد یوسف تاریگامی سخنگوی ائتلاف احزاب بزرگ سیسی جامو و کشمیر که سال گذشته با هدف تلاش برای احیای امتیازات خاص کشمیر تشکیل شد، گفت: هیچ هدف خاصی برای این دیدار درنظر گرفته نشده است، اما سردی میان سیاست مداران شکسته شده و آن ها در حال گفتگو هستند.

فاروق عبدالله رهبر حزب کنفرانس ملی کشمیر از نخست وزیر هند خواست با احیای امتیازات خاص کشمیر و معرفی دوباره آن به عنوان ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار نخست وزیر هند با رهبران کشمیر

دیدار نخست وزیر هند با رهبران کشمیر