مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 13:002021-06-24سياسي

مجلس با طرح ممنوعیت مذاکره با آمریکا به دنبال چیست؟


سیدجلال ساداتیان، سفیر پیشین ایران در بریتانیا در مورد طرح مجلس برای ممنوعیت مذاکره مسئولان ایرانی با مقامات آمریکایی گفت: امروز که تیم مذاکره کننده ایران با نظر نظام در وین حضور دارد و توافق در آستانه حصول است و کار به انتهای خود رسیده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ آرمان ملی نوشت: طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان ایرانی با مقامـات آمـریکایی روز گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد تا بار دیگر شاهد اقدامی عجیب از سوی مجلس یازدهم در عرصه سیاست خارجی کشور باشیم؛ برخی نمایندگان که از ابتدای تاسیس همواره رسیدگی به مشکلات و مسائل جامعه و مردم را در اولویت چندم خود قرار داده اند.

مجلسی که با انجام وظیفه ذاتی خود می تواند دستان دولت را در عرصه سیاست خارجی باز کند اما هر روز با ارائه یک نظریه جدید احتمالا به دنبال محدودتر کردن دولت در عرصه بین المللی است.

این امر زمانی عجیب تر می شود که بارها سران کشور اعلام کرده اند تصمیم گیری در خصوص سیاست و روابط خارجی در شورای عالی امنیت ملی صورت می گیرد و سایر نهادها در این عرصه صرفا مجری مصوبات نهادهای بالادستی هستند.

در راستای بررسی این مساله آرمان ملی گفت و گویی با سیدجلال ساداتیان، سفیر پیشین ایران در بریتانیا داشته است که در ادامه می خوانید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس با طرح ممنوعیت مذاکره با آمریکا به دنبال چیست؟

مجلس با طرح ممنوعیت مذاکره با آمریکا به دنبال چیست؟