مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 10:302021-06-24بين الملل

کابل ظرف 6 ماه تا یک سال سقوط می کند!


جامعه اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی که در راستای بزرگنمایی نقش این کشور در افغانستان صورت گرفت، مدعی شد بعد از تکمیل فرایند خروج نظامی از این کشور، - به نقل از وال استریت ژورنال، جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی است که تنها ظرف 6 تا 12 ماه بعد از تکمیل فرایند خروج آمریکا از افغانستان، این احتمال که دولت کابل سقوط کند؛ وجود خواهد داشت.

برخی منابع حتی سناریوی تاریک تری را متصور شده و مدعی هستند که فرایند سقوط دولت کابل فقط 3 ماه زمان خواهد برد! این در حالی است که پنتاگون هم پیشتر مدعی شده بود که بعد از خروج نیروهای بیگانه از خاک افغانستان، این امکان وجود دارد که ظرف 2 سال، گروه هایی چون القاعده و داعش از خاک این کشور برای حمله به اهدافی در غرب استفاده کنند.

آمریکا آنطور که ادعا می کند؛ بیش از نیمی از سه هزار و 500 نظامی خود را از خاک افغانستان خارج کرده حال آنکه روز گذشته، پنتاگون مدعی شد اگرچه در زمان تکمیل این فرایند که برای 11 سپتامبر تدارک دیده شده، تغییری ایجاد نمی شود اما احتمالاً سرعت انجام آن (با توجه به پیشروی های طالبان) کندتر خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، آمریکا در حالی از احتمال سقوط کابل سخن می گوید؛ که 20 سال پیش با ادعای تأمین امنیت تهاجم نظامی خود را به افغانستان توجیه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابل ظرف 6 ماه تا یک سال سقوط می کند!

کابل ظرف 6 ماه تا یک سال سقوط می کند!