مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 09:052021-06-24اقتصادي

حذف مصوبه تعهد ارزی از صادرات فرش دستباف


مدیرعامل مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف بر ضرورت حذف مصوبه تعهد ارزی از صادرات فرش دستباف تاکید کرد و گفت: این مصوبه علاوه بر کاهش صادرات بر تولید داخلی هم تاثیر گذاشته و باعث خروج بسیاری از قالیبافان از این بخش شده است.

- عبداله بهرامی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر رفع موانع پیش روی قالیبافان در دولت سیزدهم اظهار کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی ما در حوزه فرش دستباف، مصوبه تعهد ارزی بانک مرکزی است که از دولت آقای رییسی و وزرای مربوطه می خواهیم در جهت حمایت از تولید و صادرات فرش دستباف نسبت به حذف این مصوبه اقدام کنند.

وی ادامه داد: صرف نظر از تحریم های خارجی، فرش دستباف بیشتر از تحریم های داخلی لطمه دیده؛ لذا انتظار داریم دولت جدید مصوبه تعهد ارزی بانک مرکزی را از فرش دستباف بردارد.

متاسفانه با این مصوبه دو سال است که 90 درصد صادرات فرش دستباف ایران کاهش پیدا کرده است؛ در حالی که در سال های گذشته کمتر از 400 میلیون دلار در سال صادرات نداشتیم این رقم اکنون به 50 میلیون دلار طی سالهای 1398 و 1399 رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه که بانک مرکزی در سال 1397 از تصویب گذراند، صادرکنندگان فرش مکلف شدند ارز حاصل از فروش فرش را حداکثر ظرف مهلت چهار ماه به حساب نیمایی واریز کنند، در حالی که این مصوبه باعث شده صادرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف مصوبه تعهد ارزی از صادرات فرش دستباف

حذف مصوبه تعهد ارزی از صادرات فرش دستباف