مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 08:052021-06-24پزشكي

ماکادمیا؛ دانه و روغنی گیاهی با خواص معجزه گر!


از جمله مهم ترین مزایایی که به این ماکادمیا نسبت داده می شوند، باید به بهبود هضم غذا، سلامت سیستم قلب و عروق، مدیریت وزن، کنترل قند خون و سلامت مو اشاره کرد.

- عصر ایران - ماکادمیا یا فندق استرالیایی نوعی گیاه خشکباری از خانواده ای به نام Proteaceae است که بافتی خامه ای و طعمی لطیف مشابه کره دارد.

با وجود آن که این گیاه بومی استرالیا است اما درختان آن در نقاط دیگر کره زمین مانند برزیل، کارستاریکا، هاوایی و نیوزیلند هم پرورش داده می شوند.

لازم به ذکر است که محصولات متنوع گیاه جادویی ماکادمیا به ویژه روغن آن در ایران نیز قابل دسترسی هستند و می توان برای مقاصد مختلف از آنها استفاده کرد.

طبق گزارش های به دست آمده اخیرا کشت ماکادمیا در شمال کشور آغاز شده است و پتانسیل اقتصادی قابل ملاحظه ای برای آن پیشبینی می شود.

همانند اکثر مغزهای دیگر، ماکادمیا هم سرشار از مواد مغذی و ترکیبات گیاهی مفید است.

از جمله مهم ترین مزایایی که به این دانه ها نسبت داده می شوند، باید به بهبود هضم غذا، سلامت سیستم قلب و عروق، مدیریت وزن، کنترل قند خون و سلامت مو اشاره کرد.

ماکادمیا غنی از همه چیز! بر اساس مقاله ای از پایگاه اطلاعاتی کتابخانه ملی کشاورزی آمریکا ، ماکادمیا سرشار از کالری، چربی، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکادمیا؛ دانه و روغنی گیاهی با خواص معجزه گر!

ماکادمیا؛ دانه و روغنی گیاهی با خواص معجزه گر!