مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 04:402021-06-24پزشكي

زنان دو برابر مردان دچار التهاب مفاصل می شوند


آرتریت روماتویید یک بیماری التهابی ناشی از اختلالات خود ایمنی بوده و زنان دو برابر مردان به این بیماری مبتلا می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سید ضیاء الدین مظهری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آرتریت روماتویید موجب تورم و تخریب تدریجی مفاصل حرکتی می شود و روز به روز محدودیت حرکتی را افزایش می دهد.

وی اظهار داشت: علت اصلی بروز این بیماری به طور دقیق مشخص نیست، ولی بررسی ها نشان می دهد عوامل ارثی، استعمال دخانیات، اضافه وزن و چاقی، نوع مواد خوراکی و عادات غذایی از عوامل زمینه ساز و شیوع آرتریت روماتویید است.

عضو انجمن تغذیه ایران ادامه داد: افرادی که زمینه ارثی و ژنتیکی این بیماری را دارند، به طور دائم فعل و انفعالاتی را در سیستم سوخت و ساز خود هدایت می کنند و مواد تولید شده موجب آسیب، تخریب غضروف ها و تغییر بافت استخوانی و مفاصل می شوند.

به گفته وی، نوع تغذیه، میزان انرژی دریافتی از طریق خوراک روزانه، حذف بعضی مواد غذایی در پیشگیری از چاقی در تسکین و کاهش التهابات مفاصل، به خصوص مفاصل حرکتی، تاثیرگذار بوده و در کنار درمان های دارویی یا جراحی و فیزیوتراپی، اجرای یک برنامه غذایی متناسب با نوع التهاب، فرسودگی و تخریب مفاصل، طول مدت بهبودی را کوتاه تر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان دو برابر مردان دچار التهاب مفاصل می شوند

زنان دو برابر مردان دچار التهاب مفاصل می شوند