مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 02:452021-06-23اقتصادي

90 درصد پیله تر ابریشم کشور برداشت شده است


رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به برداشت 90 درصد پیله تر ابریشم کشور، گفت: پیش بینی می شود امسال هزار و 700 تن پلیه تر ابریشم برداشت شود.

- ، عدیل سروی زرگر شامگاه چهارشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به برداشت پیله تر ابریشم، اظهار کرد: اواسط خرداد ماه تاکنون 450 تن پیله تر ابریشم در گیلان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان معادل 80 درصد پیله تر تولید شده در استان گیلان است، گفت: خرید پیله تر نیز از آغاز شده و تا اواسط تیر ماه ادامه دارد.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه امسال علاوه بر خرید تضمینی در مراکز توسعه نوغانداری و خرید توافقی پیله تر توسط بخش خصوصی نیز انجام می شود، ادامه داد: این کار در سازمان تعاون روستایی و کمیته امداد امام انجام می شود.

وی ادامه داد: خردید توافقی پیله تر ابریشم در شهرهای لنگرود، رشت، فومن، شفت، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان به قیمت توافقی هر کیلوگرم 150 هزار تومان خریداری می شود.

سروی زرگر در ادامه با بیان اینکه پیش بینی می شود نوغانداران گیلانی امسال 550 تن پیله تر ابریشم برداشت کنند، گفت: تا کنون 90 درصد از نوغان کشور برداشت شده و پیش بینی شده امسال هزار و 700 تن نوغان در سراسر کشور برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد پیله تر ابریشم کشور برداشت شده است

90 درصد پیله تر ابریشم کشور برداشت شده است