مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 20:452021-06-23اقتصادي

هزینه بالای حمل ونقل، قیمت نهایی علوفه را تا 2.5 برابر افزایش می دهد


به منظور مقابله با بحران خشکسالی و برای اینکه دامداران کمتر متضرر شوند، مجبور شدیم علوفه مورد نیاز دام را از شهرهای دیگر خریداری و به شهرستان وارد کنیم اما هزینه های بالای حمل ونقل باعث افزایش 2.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: به منظور مقابله با بحران خشکسالی و برای اینکه دامداران کمتر متضرر شوند، مجبور شدیم علوفه مورد نیاز دام را از شهرهای دیگر خریداری و به شهرستان وارد کنیم اما هزینه های بالای حمل ونقل باعث افزایش 2.

5 برابری قیمت این علوفه ها از مبدأ تا مقصد شده است.

محمد شجعی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: سال جاری به دلیل خشکسالی بی سابقه در شهرستان کاشمر، مراتع وضعیت خوبی نداشته و اصلا قابل چرا نبودند به همین دلیل دامداران مجبور شدند برای تغذیه دام از جیره دستی استفاده کنند که هزینه های زیادی را به دامدار تحمیل کرد.

شجعی اظهار کرد: به منظور حمایت از دامداران، با پیگیری دست اندرکاران بخش کشاورزی و نهادهای مربوطه، تأمین نهاده های دامی را از 35 درصد به 50 درصد افزایش داده ایم اما این مقدار نیز کفاف نیاز دامدار را نمی کند.

وی افزود: برای تأمین علوفه مورد نیاز دام ها راهکارهایی ارائه دادیم که از جمله آن ترغیب کشاورزان به کاشت گیاهان علوفه ای کم آب طلب است همچنین سعی کردیم مقداری علوفه نیز از شهرهای دیگر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه بالای حمل ونقل، قیمت نهایی علوفه را تا 2.5 برابر افزایش می دهد

هزینه بالای حمل ونقل، قیمت نهایی علوفه را تا 2.5 برابر افزایش می دهد