مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 20:352021-06-23سياسي

مستشارالدوله پدر نوگرایی دینی در ایران


می توان یوسف خان مستشارالدوله را به عنوان پدر نوگرایی دینی در ایران تلقی کرد، زیرا یوسف خان در رساله «یک کلمه» که دارای یک مقدمه، - ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر تاریخ گفت: می توان یوسف خان مستشارالدوله را به عنوان پدر نوگرایی دینی در ایران تلقی کرد، زیرا یوسف خان در رساله یک کلمه که دارای یک مقدمه، 21 فصل و دو متن خاتمه است، قوانین محوری انقلاب فرانسه را به فارسی بر می گرداند و برای هر یک از استنادهای برداشته شده از قانون فرانسه، آیه ای از قرآن نیز بیان می کند.

علی باغدار دلگشا در گفت وگو با ایسنا در خصوص تفاوت ها و شباهت های نگرش های نوین مستشارالدوله و ناظم الدوله، اظهار کرد: یوسف خان مستشارالدوله و میرزاملکم خان ناظم الدوله بر لزوم تغییر بسیار تأکید داشته اند، اما تفاوت دیدگاه و نگرش این دو دگراندیش در تعریف آن ها از تغییر به چشم می خورد، به گونه ای که یوسف خان، تغییر را در قالب اصلاحات سیاسی و میرزا ملکم خان تغییر را در قالب انقلاب سیاسی تعریف می کند.

در حالی که هر دو برای نخستین بار از مبانی نواندیشی دینی و دگراندیشی مذهبی برای اثبات دیدگاه های متجددانه و اصلاح گرایان انقلابی خود استفاده می کنند.

وی ادامه داد: به عبارتی دیگر شاید بتوان یوسف خان مستشارالدوله را به عنوان پدر نوگرایی دینی در ایران تلقی کرد، زیرا یوسف خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستشارالدوله پدر نوگرایی دینی در ایران

مستشارالدوله پدر نوگرایی دینی در ایران