مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 18:502021-06-23اقتصادي

مرکز تحقیقات اقتصادی راه اندازی می شود


معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: قرار است در تهران مرکز تحقیقات اقتصادی و اجتماعی راه اندازی شود تا با در نظر گرفتن شرایط حساس کشاورزان درآمدزایی و نگاه اقتصادی به این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

- محمودی دوم تیرماه در مراسم افتتاح ایستگاه ملی تحقیقات سیب زمینی کشور در اردبیل اظهار کرد: بعد از اسلحه و تولید مواد مخدر، صنعت بذر بیشترین گردش مالی را در دنیا دارد و بسیاری از کمپانی ها در عرضه بذر متنوع بخش کشاورزی با هم رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 100 میلیون دلار واردات بذر به کشورمان انجام می شود، تصریح کرد: این میزان دو برابر حقوق پرسنل و کارکنان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است که انتظار می رود با همت و تلاش این سازمان در سال های آینده در بخش عظیمی از بذور مورد نیاز به خودکفایی برسیم.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: هر چند دولت نمی تواند در این حوزه سرمایه گذاری کند اما با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان باید به سمت تولید بذور مختلف حرکت کرد تا از خروج ارز و واردات جلوگیری شود.

محمودی رقابت شرکت ها و کمپانی های مختلف را در این حوزه و عرضه محصولات کیفی و نوآور با تلاش محققان و پژوهشگران یادآور شد و افزود: تا زمانی که دولت در این حوزه تولی گری می کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز تحقیقات اقتصادی راه اندازی می شود

مرکز تحقیقات اقتصادی راه اندازی می شود