مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 11:302021-06-23دانش

انجام نخستین جراحی رباتیک از راه دور ایران بر روی شبکه همراه اول


نخستین عمل جراحی رباتیک از راه دور در ایران، با استفاده از یک ربات بومی و بر بستر امن شبکه پرسرعت همراه اول روی یک حیوان انجام شد.

- به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین جراحی رباتیک از راه دور در ایران با سامانه جراحی از راه دور بومی صبح امروز چهارشنبه دوم تیر ماه، از فاصله 7 کیلومتری بین بیمارستان های امام خمینی (ره) و سینا بر روی یک حیوان و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، سعید سرکار رییس پژوهشکده فناوری و تجهیزات پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، علیرضا میرباقری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرتضی طاهری بخش معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول انجام شد.

ربات این جراحی از راه دور که برای نخستین بار در کشور بر بستر شبکه امن و پرسرعت همراه اول توسط دکتر طالب پور مستقر در بیمارستان سینا بر روی سوژه بستری (سگ) در بیمارستان امام خمینی(ره) انجام شد، توسط بخش دانش بنیان با عنوان ربات جراح سینا توسعه یافته است.

این رویداد همچنان که توانمندی حوزه پزشکی کشور را به نمایش گذارد، توأمان از یوزکیس کلیدی مرتبط با فناوری 5G در کشور پرده برداشت که توسط بستر ارتباطی و فناورانه همراه اول به شکل عملیاتی پیاده سازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام نخستین جراحی رباتیک از راه دور ایران بر روی شبکه همراه اول

انجام نخستین جراحی رباتیک از راه دور ایران بر روی شبکه همراه اول