مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 10:152021-06-23اقتصادي

افتتاح چهار پروژه زیست محیطی شهری


عملیات اجرایی، افتتاح و بهره برداری از چند پروژه زیست محیطی شهرداری قم با حضور برخی مسؤولان استان و از جمله برخی اعضای منتخب شورای اسلامی شهر برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، این مراسم که امروز و در ادامه طرح قم در مسیر تحول برگزار شد با آغاز عملیات اجرایی مرکز امحاء پسماندهای پزشکی همراه بود که این مرکز دارای ظرفیت امحای 10 تُن پسماند در روز است.

برای اجرای این طرح که نخستین دستگاه با کاربری بی خطرسازی پسماند پزشکی در کشور به شمار می رود، حدود 18 میلیارد تومان هزینه شده است و از اهداف کلان آن می توان به بی خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستانی، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی زمین اشاره کرد.

و اما آغاز عملیات اجرایی سایت تخمیر کود کمپوست شهرداری نیز از دیگر برنامه های امروز بود که با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون تومان در مدت هشت ماه اجرایی شده است.

این سایت در مساحت 20 هزار مترمربع با اهدافی مانند ارتقای شاخص های حفظ محیط زیست و مدیریت شیرابه زباله ها، ایجاد بستر مناسب برای اجرای فرآوری کود کمپوست به صورت استاندارد و کاهش دفن پسماندهای شهری به بهره برداری می رسد.

همچنین آغاز ساخت خط دوم پردازش و تفکیک پسماند نیز از دیگر پروژه های محیط زیستی شهرداری قم بود که کلنگ ساخت آن امروز با حضور استاندار و شهردار قم و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح چهار پروژه زیست محیطی شهری

افتتاح چهار پروژه زیست محیطی شهری