مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 10:152021-06-23پزشكي

هشدار نسبت به مصرف خودسرانه ترکیبات گیاهی در کودکان


فوق تخصص گوارش کبد و تغذیه کودکان با هشدار نسبت به پیامدهای مصرف خودسرانه هرنوع دارو اعم از گیاهی و شیمیمایی برای کودکان زیر یک سال تصریح کرد: تجویز ترکیبات و داروهای گیاهی توسط افراد غیرپزشک برای کودکان زیر یک سال کاملا ممنوع است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر امیرحسین حسینی فوق تخصص گوارش کبد و تغذیه کودکان اظهار کرد: توجه داشته باشیم که هر نوع دارویی باید از محل های معتبر تهیه شود زیرا در غیر این صورت ممکن است آلودگی داشته باشد و یا اینکه دوز دارویی و ماده موثره مورد تایید در آن رعایت نشده باشد و باعث مسمومیت دارویی شود.

وی با اشاره به اهمیت روش تهیه داروهای گیاهی، گفت: همچنین یکی دیگر از نکات مهم در مورد مصرف داروهای گیاهی سن مصرف کننده داروست.

حسینی تاکید کرد: سنین نوزادی (زیر یک ماه) و شیرخوارگی (زیر یک سال) سنینی بسیار حساس برای تجویز دارویی محسوب می شود و داروهای شیمیایی نیز در این سن بسیار با احتیاط تجویز و مصرف می شوند و غالبا در نوزادی از داروهای شیمایی خوراکی استفاده نمی شود.

وی افزود: در سن نوزادی اگر وضعیت سلامت کودک مناسب باشد سعی می کنیم به وی هیچ دارویی ندهیم ولی اگر حال کودک خیلی وخیم باشد باید به بیمارستان مراجعه کنیم تا کودک تحت نظر پزشک متخصص و یا فوق تخصص داروهای لازم را که غالبا تزریقی است دریافت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به مصرف خودسرانه ترکیبات گیاهی در کودکان

هشدار نسبت به مصرف خودسرانه ترکیبات گیاهی در کودکان