مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 09:352021-06-23پزشكي

توصیه هایی در خصوص پیشگیری از بیماری کشنده تب کریمه کنگو


مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، از مردم استان خواست تا از خرید گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کرده و با رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی از شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو جلوگیری نمایند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، از مردم استان خواست تا از خرید گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کرده و با رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی از شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو جلوگیری نمایند.

امیرحسین بهداد در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش فعالیت کنه هیالوما که ناقل ویروس بیماری تب کریمه کنگو است، دامداران باید نسبت به سم پاشی جایگاه های نگهداری دام و بدن دامها اقدام نمایند و به هیچ وجه کنه ها را با دست از روی بدن دام جدا یا له نکنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تماس انسان با خون و بافتهای آلوده دام می تواند باعث انتقال ویروس شود، لازم است گوشت و آلایش دامی خریداری شده را پیش از مصرف به ترتیب حداقل به مدت 24 تا 48 ساعت در یخچال نگهداری نمایند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر مخاطرات ناشی از این بیماری در استان با استقرار سیستم پیش سرد در تمامی کشتارگاه های دام به صفر رسیده است، گفت: خوشبختانه طی سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی در خصوص پیشگیری از بیماری کشنده تب کریمه کنگو

توصیه هایی در خصوص پیشگیری از بیماری کشنده تب کریمه کنگو