مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 09:152021-06-23سياسي

همت بلند قاسم آبادی ها در معرفی چادرشب بافی به جهانیان


زنان روستای قاسم آباد در شهرستان رودسر توانسته اند با بهره گیری از صنایع دستی چادرشب بافی خود علاوه بر رونق به کسب و کار، روستا و فرهنگ دیار خود را به جهانیان تعرفه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رودسر، روستای قاسم آباد از توابع چابکسر شهرستان رودسر با الهام گرفتن از هنر بومیان منطقه و متمرکز شدن بر روی یک صنایع دستی به نام چادرشب بافی شهرتی جهانی یافته است.

روستای قاسم آباد به سبب اهمیت چادرشب بافتی در تدبیری، خانه خلاقیت روستا را در خود به وجود اورده و این خانه اکنون محلی برای رونق صنعت چادرشب بافی در این نقطه شده است.

  زنان روستا که این صنعت را از مادران و پیشینیان خود فرا گرفته اند هم به چادرشب بافی مشغول اند و آنطور که گفته اند در تلاش اند تا این هنر دیرینه را به جوانتر ها نیز اموزش دهند.

  زنان چادرشب بافی قاسم آباد میگویند هنری را از مادربزرگهای خود فراگرفته اند که اکنون علیرغم توسعه صنعت نساجی و رشد و نمو هنر، همچنان به فعالیت در آن عشق می ورزند و با علاقه آن را دنبال می کنند.

  چادرشب بافان قاسم آباد از توسعه تولیدات خود در خانه خلاقیت روستا خبر داده اند.

آن ها می گویند ابتدا تنها تولیدات روستاییان فقط تولید پارچه بوده اما اکنون جا مدادی، کیف موبایل و پول، کیف های زینتی و هر مسنوجاتی که منجر به ارزش آفرینی باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همت بلند قاسم آبادی ها در معرفی چادرشب بافی به جهانیان

همت بلند قاسم آبادی ها در معرفی چادرشب بافی به جهانیان