مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 07:052021-06-23اقتصادي

یک میلیون تن چغندرقند پاییزه در کشور برداشت شد


یک میلیون تن چغندرقند پاییزه در کشور برداشت شد.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح چغندرقند با بیان اینکه: 103 هزار هکتار چغندر بهاره تاکنون در کشور کشت شده که بخشی از آن با تنش خشکسالی و کم آبی روبرو است، گفت: در سال جاری با توجه به اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی چغندرقند و استقبال کشاورزان از کشت چغندر بهاره، در ابتدای فصل کشت کارخانه های قند نزدیک به 110 هزار هکتار قرارداد کشت با کشاورزان منعقد کردند.

پیمان حصادی افزود: با این وجود به دلیل بروز بی سابقه خشکی در کشور و کمبود شدید منابع آبی، چغندرکاران بخشی از قراردادهای کشت خود را با کارخانه های قند فسخ کردند و سطح کشت نسبت به قراردادها کاهش یافت.

وی پیش بینی کرد: عملکرد تولید چغندرقند بهاره در واحد سطح با توجه به خشکسالی سال جاری آن گونه که در ابتدای فصل انتظار می رفت، نباشد.

حصادی درباره کشت پاییزه چغندرقند در سال زراعی 1400-1399 نیز یادآور شد: در سال زراعی جاری 27 هزار هکتار چغندر پاییزه در کشور کشت شد و استان های خوزستان با 18 هزار هکتار و گلستان با 4400 هکتار بیشترین سطح کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان این که برداشت چغندر پاییزه از مزارع آغاز شده است، اذعان داشت: تاکنون نزدیک به 15 هزار هکتار چغندرقند پاییزه از مزارع برداشت شده و کشاورزان نزدیک به یک می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میلیون تن چغندرقند پاییزه در کشور برداشت شد

یک میلیون تن چغندرقند پاییزه در کشور برداشت شد