مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 05:452021-06-23اقتصادي

ورود محصولات زیستی ایران ساخت به بازار منطقه شرق آفریقا


مسیر ورود محصولات دانش بنیان زیستی ایران ساخت به بازار منطقه شرق آفریقا با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری تسهیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دفتر تخصصی صادرات محصولات زیست فناورانه ایرانی در منطقه شرق آفریقا در کشور اوگاندا و در شهر کامپالا مرکز این کشور ایجاد شده است.

در حال حاضر این دفتر به صورت تخصصی در زمینه انواع نهاده های کشاورزی ، محصولات پروبیوتیک انسانی و دامی ، انواع مکمل های غذایی دامی ، محصولات دارویی ، کیت های تشخیصی و تجهیزات فعالیت می کند.

برای اجرایی شدن این کار در مرحله نخست از طریق ایجاد یک مزرعه نمونه به وسعت 10 هکتار و با استفاده از انواع کود و بذر 8 شرکت ایرانی، بازاریابی و تست محصولات شرکت های دانش بنیان در حال پیگیری و انجام است.

در مرحله بعد، محصولات 10 شرکت دیگر با محوریت مکمل های دامی و پروبیوتیک های انسانی انتخاب شده است تا پس از بازاریابی و تست محصولات، به بازار این منطقه وارد شود.

ایجاد دفاتر تخصصی خارجی در دیگر کشورها اقدامی است که ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه صادرات محصولات دانش بنیان زیستی در بازارهای بین المللی اجرایی کرده است.

قرار بر این است که تا پایان سال 1400 دفاتر تخصصی در دیگر کشورها نیز ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود محصولات زیستی ایران ساخت به بازار منطقه شرق آفریقا

ورود محصولات زیستی ایران ساخت به بازار منطقه شرق آفریقا