مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 04:302021-06-23اقتصادي

یک نکته عجیب اما واقعی در مورد گارانتی در ایران


به راستی کدام دستگاه ها، سازمان ها یا مجموعه هایی وظیفه نظارت و ساماندهی محیط کسب وکار را بر عهده دارند و چرا موضوع گارانتی در این سازمان ها مورد توجه قرار نمی گیرد.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ حتماً شما هم تا به حال با فروشندگانی مواجه شده اید که کالاها یا خدماتشان فاقد گارانتی است، اما با کمال تعجب مواردی هم وجود دارد که فروشنده اجناس مرغوب خود را با قیمت به مراتب بالاتر اما بدون گارانتی و اجناس با کیفیت پایینتر را با قیمت کمتر و در عین حال با گارانتی عرضه می کند.

این موضوع در مورد قطعات یدکی خودرو بیشتر مصداق دارد، البته شاید بالا بودن هزینه های تولید باعث افزایش قیمت تمام شده کالای مرغوب می شود و همین مسئله سبب می گردد تا از پذیرش گارانتی کالای خود که هزینه قابل توجهی را برای تولید آن متحمل شده است، اجتناب نماید.

با این حال از آنجا که تولیدکننده (به ویژه در مواردی که کالا یا خدمات خود را با قیمت بالا عرضه می کند) یا به کار خود اطمینان دارد که باید کیفیت آن را ضمانت کند و یا اطمینان ندارد که شرعاً و قانوناً نباید چنین کالایی را در بازار عرضه کند، بنابراین بالا بودن قیمت تمام شده نمی تواند بهانه درستی برای فرار از مسئولیتهای قانونی و شرعی تولیدکنندگان و فروشندگان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نکته عجیب اما واقعی در مورد گارانتی در ایران

یک نکته عجیب اما واقعی در مورد گارانتی در ایران