مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 03:552021-06-23اقتصادي

تدابیر لازم برای تامین ارز کالاهای اساسی اندیشیده شده است


قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به رشد اقتصادی مثبت کشور در سال 1399، بر خروج اقتصاد از رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا و فشار تحریم ها تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو فشار تحریم ها عملکرد خوبی در مقایسه با کشورهای منطقه و سایر کشورهای در حال توسعه داشته است.

کمیجانی افزود: رشد اقتصادی کشور از فصل دوم سال گذشته روند مثبتی را در پیش گرفت و در فصل سوم و چهارم تداوم این روند و بهبود شاخص ها در نهایت موجب رشد اقتصادی مثبت 3.

6 درصدی در سال 99 شد.

رشد اقتصادی بدون نفت نیز در سال 99 معادل 2.

5 درصد بوده است که در مقایسه با رقم 1.

1 درصدی سال 98 افزایش مطلوبی داشته است.

قائم مقام بانک مرکزی همچنین افزود: خوشبختانه در فصل سوم و چهارم سال گذشته میزان رشد تشکیل سرمایه ثابت که غالباً منفی بوده است مثبت شد.

کمیجانی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه کارت رفاهی و تأمین مالی زنجیره تولید به بانک ها گفت: خوشبختانه پس از مصوبه سال گذشته دولت در این خصوص زیرساخت های لازم فراهم شد و تلاش و اهتمام بانک ها برای اجرای مطلوب شیوه نامه مذکور ضروری است.

وی با تشریح اقدامات بانک مرکزی برای تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو گفت: تا کنون 6 میلیارد دلار از مجموعه 8 میلیارد دلار تکلیف شده برای واردات کالاهای اساسی و دارو در سال جاری توسط بانک مرکزی تخصیص داده شده است و از این میزان مبلغ 4.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدابیر لازم برای تامین ارز کالاهای اساسی اندیشیده شده است

تدابیر لازم برای تامین ارز کالاهای اساسی اندیشیده شده است