مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 03:552021-06-23اقتصادي

دل نگرانی جدی شالی کاران شمالی از کم آبی/کشاورزان یاری گر یکدیگر باشند


کمبود منابع آب اراضی شالیزاری و احتمالأ توزیع نامتوازن آن در سطح اراضی موجب دل نگرانی در بین صاحبان رنج برنج در گیلان شده و به نظر می رسد در کنار تدبیر مسؤولان دولتی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، شالی کاری امسال در استان های شمالی من جمله استان گیلان امسال نسبت با سال های اخیر با دشواری های عدیده روبرو شده است.

افزایش قیمت نهاده ها نظیر کود و سم و بذر گواهی شده از یک سو و از سویی دیگر افزایش نرخ دستمزد کارگران فصلی و هزینه های سربار برای کشاورزان، از جمله دغدغه های عینی و قابل پیش بینی کشاورزان بود اما گویا امسال این شالیکاران شمالی هستند که وارد چالش جدی تر نیز شده اند.

در حال حاضر بخش اعظمی از کشاورزان شالی کار در گیلان که رشد و نمو محصولشان به بود و نبود آب کافی بستگی دارد با کمبود عدیده آب مواجه هستند.

تنش آبی در بخش کشاورزی گیلان تا جایی رسیده که در برخی از مناطق استان از جمله املش، لنگرود و لاهیجان زمین های کشاورزی با بی آبی و ترک خوردن زمین همراه شده است.

در برخی از مناطق استان گیلان نیز شالیکاران به دلیل نرسیدن آب کشاورزی به اراضی قادر به وجین سطح اراضی شالیزاری نبودند و این مسئله که وجین نکردن در میزان بهره وری محصول مهم هست، بسیار کشاورزان را رنجور خاطر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دل نگرانی جدی شالی کاران شمالی از کم آبی/کشاورزان یاری گر یکدیگر باشند

دل نگرانی جدی شالی کاران شمالی از کم آبی/کشاورزان یاری گر یکدیگر باشند