مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 03:202021-06-22سياسي

واکاوی نظریه عدالت در تفکر اسلامی منتشر شد/بررسی جایگاه عدالت


تازه ترین اثر حجت الاسلام رضا غلامی، با عنوان «واکاوی نظریه عدالت در تفکر اسلامی» توسط انتشارات آفتاب توسعه منتشر شد.

- ، کتاب واکاوی نظریه عدالت در تفکر اسلامی به قلم حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد توسط انتشارات آفتاب توسعه منتشر شد.

غلامی در مقدمه کتاب چنین آورده است: عدالت اجتماعی یکی از مطالبات اصلی انسان و جوامع انسانی در طول تاریخ محسوب می شود و در راه به دست آوردن آن، جان های فراوانی قربانی شده است.

ممکن است تصور شود که انسان ها در دوران مدرن به عدالت نزدیک شده اند، اما واقعیت این است که عدالت در این دوران نیز مهم ترین گمشده بشر محسوب می شود.

نظام سرمایه داری لیبرال که امروز به ایدئولوژی حاکم بر بخش های عمده ای از جهان بدل شده است، نه تنها با عدالت قابل پیوند نیست، بلکه عدالت را مانعی جدی برای تحقق اهداف خود در جهان تلقی می کند.

هرچند امروز تلاش می شود تفسیری از عدالت اجتماعی ارائه شود که با بنیان های لیبرالیسم سازگار باشد، اما واقعیت این است که عدالتی که لیبرالیسم از آن سخن به میان می آورد، اگر نگوییم عدالت نیست، باید گفت که با عدالت حقیقی فاصله زیادی دارد.

در نقطه مقابل لیبرالیسم، مارکسیسم هم که در مواردی عدالت گرا معرفی می شد، نه تنها کمک چندانی به تقرب جهان به عدالت نکرد، بلکه با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی نظریه عدالت در تفکر اسلامی منتشر شد/بررسی جایگاه عدالت

واکاوی نظریه عدالت در تفکر اسلامی منتشر شد/بررسی جایگاه عدالت