مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 03:152021-06-22اقتصادي

نبرد مردم یزد با گرمای کم سابقه


گرمای سوزان یزد که در فلات مرکزی ایران واقع شده با فرارسیدن تابستان به اوج خود رسیده و مردم برای فرار از آن به هر راهکاری تمسلک می جویند تا شاید بتوانند اندک زمانی از گرما فرار کنند.

- هر چند در هفته ابتدایی تابستان، اندکی از شدت گرما در استان یزد کاسته شده و یزدی ها در همان فصل بهار موج گرمای شدیدی را تجربه کردند ولی در همین روزهای سوزان نیز مردم برای مقابله با گرما و خنک کردن خود از روشی بهره می گیرند.

این روزها بازار عرضه کنندگان خوراکی های سرد و خنک مانند بستنی و آبمیوه بسیار رونق گرفته و بسیاری از مردم با همراه داشتن یک بطری آب خنک هر از گاهی آن را می نوشند یا افشره آن را به سر و صورت خود می زنند تا اندکی از این گرما بگریزند.

استفاده از سایبان برای کولرها که عمدتاً در یزد آبی هستند، جدال بر سر سایه درختان برای پارک وسیله نقلیه به دور از تابش سوزاناک خورشید یا پوشاندن آنها با پارچه و حتی مقوا، استفاده از کلاه لبه دار و کرم های ضد آفتاب و به طور کلی هر روشی که بتواند افراد را از گرما رهایی بخشد، مورد اقبال یزدیهاست.

البته معماری قدیمی یزد به نحوی بوده که مردم را از این گرما در امان می گذاشته که از آن جمله می توان به کوچه های باریک با دیوارهای بلند، ساباط ها و حتی سازه هایی مانند بادگیرها که کمترین وزش بادی را برای خنکی خانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبرد مردم یزد با گرمای کم سابقه

نبرد مردم یزد با گرمای کم سابقه