مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 00:252021-06-22اقتصادي

وضعیت ارز دارویی در 1400/انتظار مجلس از دولت سیزدهم


عضو هیأت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، آزادسازی گام به گام نرخ ارز دارویی در صورت آماده سازی زیرساخت ها را گریزناپذیر است - ، محسن فتحی، گفت: در سال های اخیر صنعت مواد اولیه دارویی کشور به همت و تلاش فعالان این حوزه، رشد بسیار خوبی داشته و امروزه ایران جز معدود کشورهای دنیا در عرصه تولید مواد موثره دارویی محسوب شود و حرف برای گفتن دارد.

وی افزود: همواره حوزه دارو یکی از مهم ترین بخش های کشور بوده است و دولت ها برای ارائه عملکرد خود در حوزه سلامت به اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره می کنند.

بنابراین توجه به حوزه دارو در مدیریت نظام سلامت کشور بسیار ضروری است.

فتحی ادامه داد: در زنجیره تأمین دارویی کشور چهار بخش اصلی تولید داروی نهایی، واردات داروی نهایی، تولید مواد موثره دارویی و واردات مواد موثره دارویی وجود دارد.

همه این بخش ها باید در جهت تأمین داروی با کیفیت و با قیمت مناسب برای مردم و البته با رویکرد نیل به خودکفایی و عدم وابستگی عمل کنند.

وی با تأکید بر حمایت از تولید داخل، اظهار داشت: برای کاهش هزینه ها در این حوزه تقویت و حمایت از تولید داخلی بر واردات اولویت دارد و همچنین حمایت از تولید داخلی مواد موثره دارویی برای تأمین مواد اولیه دارویی کارخانه های داروسازی بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ارز دارویی در 1400/انتظار مجلس از دولت سیزدهم

وضعیت ارز دارویی در 1400/انتظار مجلس از دولت سیزدهم