مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 18:252021-06-22بين الملل

پوتین آمریکا را به سازماندهی «کودتای 2014 اوکراین» متهم کرد


رییس جمهور روسیه می گوید ناآرامی های سال 2014 که به برکناری رییس جمهور وقت اوکراین انجامید، نتیجه کودتایی بود که توسط آمریکا و با حمایت متحدان اروپایی واشنگتن هماهنگ و سازماندهی شده بود.

- به نقل از الجزیره، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مطلبی که به مناسبت هشتادمین سالروز تهاجم نظامی آلمان به خاک شوروی سابق در جریان جنگ جهانی دوم برای روزنامه آلمانی زبان دای زِیت نوشت، سقوط دولت ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور وقت اوکراین در جریان ناآرامی های سال 2014 را کودتای مسلحانه ضدقانون اساسی خواند.

وی در این مطلب نوشت که ناآرامی های سال 2014 در اوکراین و برکناری اجباری یانوکوویچ از قدرت نتیجه کودتایی بودکه از سوی ایالات متحده و با حمایت متحدان اروپایی واشنگتن هماهنگ و سازماندهی شده بود.

در واقع، مسکو طی سالهای گذشته همواره ایالات متحده را عامل تحریک ناآرامی ها در اوکراین می داند؛ کشوری همجوار روسیه که از زمان برکناری یانوکوویچ، رهبر طرفدار روسیه این کشور از قدرت روابط پرتنشی را با مسکو تجربه کرده است.

این در حالی است که روسیه پس از برکناری رییس جمهور هوادار مسکو در سال 2014، منطقه شبه جزیره کریمه در دریای سیاه را به خاک خود الحاق کرد و حمایت خود را از گروههای جدایی طلب در شرق اوکراین آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین آمریکا را به سازماندهی «کودتای 2014 اوکراین» متهم کرد

پوتین آمریکا را به سازماندهی «کودتای 2014 اوکراین» متهم کرد