مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 12:002021-06-22اقتصادي

سرمایه گذاری خارجی دوباره اوج می گیرد


شیوع جهانی ویروس کرونا در سال 2020 باعث کاهش جدی سرمایه گذاری خارجی در نقاط مختلف جهان شد اما اتاق بازرگانی ایران از بهبود این شاخص در سال 2021 می گوید.

- شیوع جهانی ویروس کرونا در سال 2020 باعث کاهش جدی سرمایه گذاری خارجی در نقاط مختلف جهان شد اما اتاق بازرگانی ایران از بهبود این شاخص در سال 2021 می گوید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با شیوع جهانی ویروس کرونا، در کنار دغدغه های بهداشتی و اجتماعی، اقتصاد جهان نیز به شدت تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت.

دولت ها در بسیاری از نقاط جهان برای کاهش سرعت شیوع این ویروس محدودیت های جدی بر سر راه فعالیت های اقتصادی وضع کردند و این موضوع در تجارت جهانی بیش از هر نقطه دیگری خود را نشان داد.

هرچند در پایان سال 2020، مشخص شد که بخشی از نگاه منفی به وضعیت اقتصاد جهان رخ نداده اما همچنان رشد اقتصادی بسیاری از کشورها منفی باقی ماند و میزان تجارت جهانی نیز نسبت به قبل افت کرد.

در کنار آن، با توجه محدودیت های تردد در مرزهای مشترک، رفت و آمد هیئت های تجاری برای انجام سرمایه گذاری خارجی و تجارت مشترک کاهش یافت.

براوردهای اتاق بازرگانی ایران نشان می دهد، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای توسعه یافته جهان طی سال 2020 نسبت به سال قبل از آن 58 درصد کاهش یافته است، در حالی که اقتصادهای نوظهور و درحال توسعه، در سال 2020 شاهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری خارجی دوباره اوج می گیرد

سرمایه گذاری خارجی دوباره اوج می گیرد