مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 08:052021-06-22سياسي

امام رضا (ع) حفظ کرامت همه انسان ها را مدنظر قرار می داد


در سیره امام رضا (ع) انسان ها ازنظرحقوق جامعه و رعایت شرف انسانی نسبت به هم برتری ندارند و مراعات کرامات انسانی نسبت به پیروان همه ادیان را مدنظر قرار می دادند.

- ، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح سه شنبه در نشست مجازی شناخت سیره رضوی با موضوع کرامت انسانی در سیره رضوی اظهار داشت: اجر نهادن به حقوق انسانی از دیرباز مورد توجه اندیشمندان و عالمان در فرهنگ های مختلف بوده است، از این رو امروزه همگی بر اصل عدم تبعیض و برابری انسان ها توافق دارند.

امام جمعه گناوه افزود: آیات و روایات اسلامی در این زمینه بر کرامت و حفظ جایگاه انسانی به دور از هر گونه تبعیض تاکید می کند چنان که در قرآن کریم آمده است یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَیٰ وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ ای مردم، ما همه شما را نخست از مرد و زنی آفریدیم و آن گاه گروه های بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید، همانا برترین شما نزد خدا با پرهیزکارترین شمایند .

وی گفت: حضرت امام رضا (ع) بر این باور بودند که انسان ها بندگان خدا هستند و منشأ کمال الهی ایشان ارتباط با خداوند و دست یابی به فضیلت های انسانی است و ملاک برتری افراد بر یکدیگر نه رنگ، نژاد و سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام رضا (ع) حفظ کرامت همه انسان ها را مدنظر قرار می داد

امام رضا (ع) حفظ کرامت همه انسان ها را مدنظر قرار می داد