مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 06:002021-06-22پزشكي

مشکلات خانواده های داغدیده کرونایی


حدود 1.

5 سال از عمر همه گیری کرونا در ایران می گذرد اما متاسفانه تاکنون برای مقابله با تبعات روحی و روانی آن به خصوص خانواده های داغدیده از کرونا، - اقدام عملی نشده و مشکلات این خانواده ها همچنان پابرجاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: جای بسی تاسف است که خانواده های کرونایی به رغم خطراتی که برای سایر اعضای خانواده و جامعه داشتند به لحاظ پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری، هیچ حمایت عملی از آنها نشد و برای کمک به مشکلات عاطفی، روحی و اقتصادی آنها نیز کاری نشد و تنها به شعار اکتفا شده است.

تصور کنید یکی از اعضای خانواده بر اثر کرونا فوت کند، بازماندگان علاوه بر ضایعه روحی که دارند از شیوع بیماری در بین دیگر اعضای خانواده و خود واهمه دارند، از طرف دیگر باید به رغم اینکه خودشان خطر ناقل بودن را دارند اقدامات مربوط به ترخیص از بیمارستان، امور کفن و دفن و مدیریت شرایط جدید را نیز انجام دهند و همه اینها فشارهای مضاعفی را به آنها وارد می کند.

از زمانی که جنازه از بیمارستان تحویل بستگان می شود محدودیت های سختی اعمال می شود طوری که حتی برای وداع با متوفی نیز امکانی وجود نداشته و در کفن و دفن نیز این امکان به وجود نمی آید به گونه ای که حتی نماز میت با حداقل نفرات سه تا چهار نفره و در حد 2 تا 3 دقیقه انجام و اقدام به دفن می شود، این درد جانکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات خانواده های داغدیده کرونایی

مشکلات خانواده های داغدیده کرونایی