مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 05:152021-06-22اجتماعي

هر 8 هزار هکتار عرصه طبیعی استان مرکزی تنها یک محیط بان دارد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: به ازای هر هشت هزار هکتار عرصه طبیعی یک محیط بان در استان وجود دارد.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: به ازای هر هشت هزار هکتار عرصه طبیعی یک محیط بان در استان وجود دارد.

رضا میرزایی در گفت وگو با ایسنا به مناسبت روز ملی محیط بان اظهار کرد: دلیرمردان محیط بان بعضا در شرایط ناگوار اقلیمی و طاقت فرسا، از عرصه های طبیعی پاسداری می کنند و بی شک تلاش آنها در حفظ تنوع زیستی و منابع طبیعی و ملی ستودنی است .

وی با گرامیداشت نام و یاد 145 محیط بان شهید، و جانبازی 377 محیط بان در سال های گذشته خاطرنشان کرد: محیط بانان با وجود کمبود امکانات و تجهیزات و در شرایط کاری بسیار سخت، در برابر متخلفان و متجاوزان به طبیعت و محیط زیست، قاطعانه ایستاده اند و حفاظت و حراست از گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری را بر عهده دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه بر اساس استاندارد جهانی، هر 1000 هکتار عرصه یک نفر محیط بان نیاز دارد، اظهار کرد: در استان مرکزی درهر هشت هزار هکتار یک محیط بان انجام وظیفه می کند که تناسب مطلوبی بین این میزان عرصه و تعداد محیط بانان وجود ندارد و کمبودها محرز است، البته در کنار تلاش جهت جذب محیط بان، سعی می شود از تکنولوژی مانند دوربین های نظارتی و سیستم پهپاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر 8 هزار هکتار عرصه طبیعی استان مرکزی تنها یک محیط بان دارد

هر 8 هزار هکتار عرصه طبیعی استان مرکزی تنها یک محیط بان دارد