مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 04:402021-06-22اقتصادي

رییس جمهور منتخب چگونه می تواند نقدینگی را به تولید ببرد؟


درحالیکه آخرین آمارها حکایت از عبور نقدینگی از 3600 هزار میلیارد تومان و رشد قابل توجه پایه پولی دارد که زنگ خطری برای اقتصاد کشور است و رییس جمهور منتخب هدایت نقدینگی به تولید و کاهش نرخ مالیات تولید را از جمله برنامه های اصلی دولت خود اعلام کرده است.

- در این میان به اعتقاد یک کارشناس اقتصادی، نقدینگی با شعار و دستور به تولید سرریز نمی شود، بلکه باید سیاست های ایجابی و سلبی در این زمینه درنظر گرفته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هدایت نقدینگی به تولید موضوع تازه ای نیست و بارها از سوی مسئولان مربوطه مطرح شده است اما تاکنون واقعیت، بیانگر این بوده که نه تنها نقدینگی موجود در اقتصاد کشور به سمت تولید نرفته، بلکه بستری برای سوداگری و دلالی نیز شده است.

در مناظرات انتخاباتی هم نقدینگی و کنترل آن از شعارهای تبلیغاتی جا نماند و نامزدهای ریاست جمهوری ندای کنترل نقدینگی و راهکارهایی برای هدایت آن به تولید سر دادند اما برنامه مدون و کارشناسی شده ای در این زمینه ارائه نشد.

اکنون با انتخاب ابراهیم رییسی به عنوان هشتمین رییس جمهور کشور، او مجدد در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از هدایت نقدینگی به تولید صحبت کرده و معتقد است که برای رونق تولید باید نقدینگی به سمت تولید سرازیر شود که بدین منظور ساز و کارهایی در نظر گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور منتخب چگونه می تواند نقدینگی را به تولید ببرد؟

رییس جمهور منتخب چگونه می تواند نقدینگی را به تولید ببرد؟