مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 04:152021-06-22سياسي

تابلوها را جابه جا نکنید!


این روزها برخی از مدعیان اصلاحات و مخصوصاً سردمداران این جریان چنانکه گویی سابقه آنها از خاطره مردم محو شده است، تابلو عوض کرده و علیه مشکلات و پلشتی هایی شعار می دهند که خود پدید آورده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، طی یادداشتی در این روزنامه نوشت: 1- در جریان جنگ جمل، طلحه و زبیر که از یاران امیرالمومنین علیه السلام بودند و با حضرتش بیعت کرده بودند، عهدی را که پیش از این بسته بودند، شکستند و در مقابل حضرت امیر (ع) به تخاصم صف کشیده و جنگ جمل را برپا کردند.

بهانه جنگ جمل که به تحریک معاویه و پیمان شکنی طلحه و زبیر (ناکثین) برپا شده بود، خونخواهی عثمان بود.

طلحه و زبیر درحالی خون عثمان را از علی علیه السلام مطالبه می کردند که به گواه تاریخ و شاهدان عینی، خود به خانه خلیفه سوم یورش آورده و عثمان را به قتل رسانده بودند و در سوی دیگر ماجرا - بازهم به گواه تاریخ - حضرت امیر علیه السلام دو فرزند خود، امام حسن و امام حسین علیهما السلام را به دفاع از عثمان فرستاده بود.

آن دو توانسته بودند محاصره خانه عثمان را شکسته و به اهل خانه آب و آذوقه برسانند و مهاجمان را دفع کنند ولی مهاجمان که طلحه و زبیر از سردمداران اصلی آنها بودند نهایتاً توانستند به درون خانه رخنه کنند و خلیفه سوم را به قتل برسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابلوها را جابه جا نکنید!

تابلوها را جابه جا نکنید!