مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 03:552021-06-22سياسي

دولت مکلف به تولید 8 هزار مگاوات برق هسته ای است


سهم برق هسته ای در سبد انرژی کشور تا سال 1420، 8400 مگاوات تعیین شده است.

- ، رضا اردکانیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال هادی بیگی نژاد مبنی بر علت عدم پیش بینی نیاز کشور به برق هسته ای توسط وزارت نیرو گفت: از سال 1383 که اساسنامه قانونی شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران به تایید رسیده، طراحی، مکان یابی و تأمین سوخت هسته ای به این شرکت که در ساختار انرژی اتمی است، محول شده است.

وی بیان کرد: وزارت نیرو هم در این باره همچنان مسئولیت های خود را انجام می دهد و ما همکاری نزدیکی با سازمان انرژی اتمی در این باره داریم.

وزیر نیرو متذکر شد: در گذشته کل مسئولیت مربوط به این مسئله بر عهده وزیر نیرو بود اما از سال 83 و به صورت قانونی، این وظیفه به شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران محول شده است.

اردکانیان ادامه داد: شورای عالی انرژی کشور در مهرماه سال گذشته سند تراز تولید و مصرف گاز مصرفی تا افق 1420 را به تصویب رساند که در این سند مصوب، سهم برق هسته ای در سبد انرژی کشور تا سال 1420، 8400 مگاوات تعیین شده که تاکنون 1050 مگاوات تولید شده و تولید واحدهای دیگر هم در دست انجام است.

وی افزود: ما در وزارت نیرو سعی می کنیم با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، نیروگاه های اتمی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان را که مناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت مکلف به تولید 8 هزار مگاوات برق هسته ای است

دولت مکلف به تولید 8 هزار مگاوات برق هسته ای است