مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 03:252021-06-22سياسي

پارسانیا: فعال سازی خدمات اجتماعی مساجد نیاز به کار علمی دارد


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال سازی خدمات اجتماعی مساجد را نیازمند کار علمی دقیق دانست و تحقق این امر مهم را منوط به راه اندازی رشته های علمی مختلف و نوشتن رساله های فقهی و اجتماعی ـ فرهنگی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حجت الاسلام حمید پارسانیا عضو علی (ع) نیز مسجد کوفه را مرکز خلافت خود قرار داد.

وی یادآور شد: به لحاظ تاریخی نیز مردم ما بسیاری از ارتباطات و خدمات اجتماعی خود را در مساجد سامان می دادند؛ انقلاب هم از مساجد سرکشید.

به عنوان نمونه در یزد مرحوم صدوقی و در مشهد نیز مجموعه ای که رهبر معظم انقلاب در آنجا بودند، امکانات مساجد جمع می شد و خدمات مسجدی، مردم را پوشش می داد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه انقلاب هنوز هم از مساجد تغذیه می کند و عقبه آن به ارتباط مسجدی باز می گردد، گفت: به موازات انقلاب، بعد سیاسی اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفت، به گونه ای که ارتباطات و خدمات اجتماعی مسجد محور، رفته رفته تضعیف شد.

پارسانیا تصریح کرد: ارتباطات مردمی ذیل مساجد، این ظرفیت را داشت که گسترش پیدا کند.

در قانون اساسی نیز بحث تعاونی ها بر همین اساس مطرح شد؛ این تعاملات اجتماعی و حتی اقتصادی می توانست از یک موضع انفعالی و تدافعی به یک موضوع فعال و سازنده تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارسانیا: فعال سازی خدمات اجتماعی مساجد نیاز به کار علمی دارد

پارسانیا: فعال سازی خدمات اجتماعی مساجد نیاز به کار علمی دارد