مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 03:252021-06-22پزشكي

مردان مراقب این سرطان کُشنده باشند


مدیر اجرایی برنامه های سرطان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سرطان پروستات به عنوان یکی از شایعترین و کشنده ترین انواع سرطان در مردان یاد کرد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر اجرایی برنامه های سرطان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سرطان پروستات به عنوان یکی از شایعترین و کشنده ترین انواع سرطان در مردان یاد کرد.

محمد آذریار به مناسبت هفته سلامت مردان (24 تا 31 خرداد) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع بالای سرطان پروستات در مردان گفت: این نوع سرطان در دنیا بعد از سرطان ریه و در ایران بعد از سرطان معده در رتبه دوم سرطان های شایع قرار دارد.

وی افزود: پروستات یک غده در مردان است که نقش مهمی در تولیدمثل داشته و محل تولید اسپرم است و ابتلای این عضو به سرطان در مردان شیوع بالایی دارد.

وی افزود: این نوع سرطان عمدتا در مردان بالای 50 سال بروز پیدا کرده و عوامل مختلفی از جمله سن، سابقه خانوادگی، چاقی، استعمال دخانیات و تماس با مواد شیمیایی می تواند در ابتلا به این نوع سرطان دخیل باشد.

آذریار به کشندگی بالای این نوع سرطان اشاره کرد وافزود: متاسفانه در سنین بالای 65 سال از هر 10 مورد ابتلا شش نفر جان خود را از دست می دهند و این یعنی سرطان پروستات در سنین بالا حدود 60 درصد کُشندگی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان مراقب این سرطان کُشنده باشند

مردان مراقب این سرطان کُشنده باشند