مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 03:252021-06-22پزشكي

چاقی مادران، پیشگوی چاقی فرزندان


نتایج یک مطالعه نشان می دهد چاقی مادران حتی اگر با اختلالات متابولیکی همراه نباشد، می تواند در بروز چاقی فرزندان آنها موثر باشد.

- نتایج یک مطالعه نشان می دهد چاقی مادران حتی اگر با اختلالات متابولیکی همراه نباشد، می تواند در بروز چاقی فرزندان آنها موثر باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چاقی عارضه ای است که عمدتا با اختلال متابولیکی و بروز بیماری های قلبی عروقی به عنوان پیامدهای خطرناک و زمین گیر کننده همراه است.

بروز رو به گسترش چاقی خصوصا در گروه کودکان و نوجوانان زنگ هشداری برای نظام های سلامت به صدا درآورده تا با توجه به این موضوع مهم، در شناسایی عوامل پدید آورنده با هدف کاهش بروز و نهایتا مقابله با تبعات و هزینه های آتی کوشش بیشتری به خرج دهند.

مطالعه ای که اخیرا در مرکز تحقیقات تعیین کننده های اجتماعی سلامت پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر روی بیش از دو هزار کودک از جمعیت تحت مطالعه قند و لیپید تهران انجام پذیرفته، موید این نکته است که چاقی مادران حتی اگر با اختلالات متابولیکی همراه نباشد، می تواند در بروز چاقی فرزندان آنها موثر باشد.

سارا جلالی فراهانی، مجری این طرح در این باره گفت: ابتلای مادران به اضافه وزن و چاقی، فارغ از ابتلا یا عدم ابتلای آنها به اختلالات متابولیک، میتواند با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاقی مادران، پیشگوی چاقی فرزندان

چاقی مادران، پیشگوی چاقی فرزندان