مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 02:502021-06-21سياسي

سالروز اجرای عملیات «نصر5»


نیروهای ایرانی به منظور پاسخگویی به شرارت های عراق در خلیج فارس، بمباران مناطق کردنشین سردشت، تصرف و تأمین بخشی از ارتفاع مسلط بر «قلعه دیزه» عراق در سال 1366 عملیات «نصر 5» طراحی و اجرا کردند.

- نیروهای ایرانی به منظور پاسخگویی به شرارت های عراق در خلیج فارس، بمباران مناطق کردنشین سردشت، تصرف و تأمین بخشی از ارتفاع مسلط بر قلعه دیزه عراق در سال 1366 عملیات نصر 5 طراحی و اجرا کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردار سرلشکر شهید احمد کاظمی فرمانده لشکر 8 نجف ، 15 دقیقه بامداد اول تیرماه سال 1366 را به عنوان زمان آغاز عملیات نصر 5 جهت تصرف ارتفاع فرفری در غرب سردشت اعلام کرد.

پس از گذشت دو ساعت، ارتفاعات کله قندی و فرفری سقوط کردند و رزمندگان مشغول پاکسازی شدند ولی در یال کله قندی نیروهای عمل کننده با مقاومت و انبوه آتش دشمن مواجه شدند که با تدبیر فرماندهی در روشنی هوا نیروهای عراقی مجبور به ترک منطقه و نیروهای خودی در آنجا مستقر می شوند.

روز دوم نیز با تصمیم عزیز جعفری فرمانده قرارگاه قدس ،گردان امام رضا (ع) کار شناسایی و طراحی عملیات را برای تصرف یال ارتباطی بین دو ارتفاع کله قندی و فرفری که پایگاه دشمن در آن مستقر بود آغاز کرد.

این گردان از لشکر 8 نجف، با 6 دسته از سه محور اصلی از سمت کله قندی و یک محور فریب از سمت فرفری به سمت هدف حرکت کردند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالروز اجرای عملیات «نصر5»

سالروز اجرای عملیات «نصر5»