مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 16:102021-06-21سياسي

واکسن ضدکرونای ایران و کوبا در برابر ویروس جهش یافته مقاومت دارد


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت: واکسنی که توسط انستیتوپاستور و با همکاری کوبا ساخته می شود، در مقابل همه گونه های جهش یافته ویروس مقاومت می کند.

-   علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با مهر در تشریح جلسه امروز کمیسیون اصل 90، اظهار داشت: امروز در جلسه ای که با حضور محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو و تعدادی از رؤسای دانشگاه ها و همچنین مدیران ارشد شرکت های اصلی تولیدکننده واکسن در کشور برای تولید واکسن آغاز شده است، مشکلات بخش واکسن سازی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: امروز شاهد ورود تولیدکنندگان واکسن از فاز تحقیقاتی به فاز صنعتی هستیم و علی رغم مشکلاتی نظیر تامین تجهیزات و مواد اولیه و تحریم های شدید دستاوردهای زیادی در این عرصه به دست آورده ایم و شرکت ها تلاش های زیادی در این حوزه انجام دادند و قرار است این تلاش ها منتج به این شود که ما ظرفیت خوبی در این بخش داشته باشیم و این ظرفیت تولید واکسن در کشور ما در دنیا کم نظیر است.

خضریان با بیان اینکه روند تامین واکسن توسط کشورهای خارجی نشان می دهد که سایر کشورها نیاز جمهوری اسلامی ایران به واکسن را به طور کامل تامین نخواهند کرد، افزود: کشور لازم است به عرصه تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن ضدکرونای ایران و کوبا در برابر ویروس جهش یافته مقاومت دارد

واکسن ضدکرونای ایران و کوبا در برابر ویروس جهش یافته مقاومت دارد