مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 14:552021-06-21پزشكي

احتمال از بین رفتن ماده خاکستری مغز بر اثر ابتلا به کرونا


محققان در میان آن دسته از شرکت کنندگان که بهبودیافته بودند، اثراتی مانند از بین رفتن ماده خاکستری در مناطقی از مغز مشاهده کردند.

- محققان در میان آن دسته از شرکت کنندگان که بهبودیافته بودند، اثراتی مانند از بین رفتن ماده خاکستری در مناطقی از مغز مشاهده کردند.

نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد، بهبودیافتگان کووید-19 ممکن است به مرور زمان دچار مشکلاتی همچون از دست دادن ماده خاکستری و سایر بافت های مغزی شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، این مطالعه جدید که با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط بانک اطلاعات پزشکی (Biobank) انگلیس انجام شد، نشان می دهد، بهبودیافتگان کووید-19 ممکن است با گذشت زمان دچار مشکلاتی مانند از دست دادن ماده خاکستری شوند.

ماده خاکستری برای پردازش اطلاعات در مغز مهم و حیاتی است و غیرطبیعی بودن حجم ماده خاکستری ممکن است بر عملکرد و ارتباط نورون ها تأثیر گذارد.

محققان در این مطالعه 782 داوطلب را مورد بررسی قرار دادند؛ این افراد شامل 388 فرد سالم و 394 نفر بودند که از بیماری کرونا جان سالم بدر برده بودند.

محققان اسکن های مغزی این افراد را قبل از همه گیری کرونا و پس از این همه گیری با یکدیگر مقایسه کردند.

محققان در میان آن دسته از شرکت کنندگان که بهبودیافته بودند، اثراتی مانند از بین رفتن ماده خاکستری در مناطقی از مغز مشاهده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال از بین رفتن ماده خاکستری مغز بر اثر ابتلا به کرونا

احتمال از بین رفتن ماده خاکستری مغز بر اثر ابتلا به کرونا