مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 10:152021-06-21پزشكي

روش جدیدی برای شناسایی داروهای موثر در برابر باکتری های مقاوم


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، روشی را ارائه داده اند که می تواند به شناسایی داروهای موثر در برابر باکتری های مقاوم نسبت به آنتی بیوتیک کمک کند.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، روشی را ارائه داده اند که می تواند به شناسایی داروهای موثر در برابر باکتری های مقاوم نسبت به آنتی بیوتیک کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران دانشگاه میامی (Miami University)، روش جدیدی را ارائه داده اند که به دانشمندان امکان می دهد تا نحوه عملکرد مهارکننده های بالقوه را بر باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک ارزیابی کنند.

این روش موسوم به native MS ، روش سریعی را برای دانشمندان فراهم می کند تا به شناسایی بهترین گزینه ها برای داروهای بالینی موثر بپردازند؛ به خصوص در مواردی که باکتری ها دیگر فقط با آنتی بیوتیک درمان نمی شوند.

استفاده بیش از اندازه آنتی بیوتیک ها در قرن گذشته، به افزایش بسیاری از موارد مقاومت آنتی بیوتیکی منجر شده است که با کمک آنتی بیوتیک های کنونی قابل درمان نیستند.

سالانه 2/8 میلیون نفر در ایالات آمریکا به عفونت باکتریایی مبتلا می شوند که نسبت به یک یا چند نوع آنتی بیوتیک مقاوم است و براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC)، 35 هزار نفر از این افراد جان خود را از دست می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش جدیدی برای شناسایی داروهای موثر در برابر باکتری های مقاوم

روش جدیدی برای شناسایی داروهای موثر در برابر باکتری های مقاوم