مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 09:352021-06-21دانش

رشدی شتابان ایران در نوآوری و توسعه دانش بنیانها


معاونت علمی و فناوری اعلام کرد یونسکو در آخرین گزارش خود به رشد استارت اپ ها، شرکت های دانش بنیان و خلاق ایران اشاره کرده است.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری، بررسی وضعیت علم، فناوری و نوآوری در ایران در آخرین گزارش علم یونسکو سال 2021 که خرداد ماه 1400 توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) منتشر شده است نشان می دهد، کشورمان در زمینه شکل گیری شرکت های دانش بنیان و خلاق، تحقیق و توسعه و ایجاد پهنه‎ های نوآوری رشدی شتابان را تجربه کرده است.

در این گزارش تاکید شده است که توسعه شتاب دهنده ها و مراکز نوآوری در 5 سال اخیر منجر به افزایش سریع استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان شده است.

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان و خلاق در دوران تحریم و همچنین تمرکز و تشویق آنها به رفع نیازها در زمینه تولید محصولات و ارائه خدمات دانش بنیان در داخل کشور نمونه هایی از این رشد شتابان است.

همچنین این گزارش به اصلاحات و قانون گذاری های مختلفی که با هدف رفع موانع رقابت در بازار ایران تدوین شده هم گریزی زده و این کار را قدمی اثرگذار در تامین نوآوری و بهبود قابل ملاحظه وضعیت علم و فناوری در کشور دانسته است.

همچنین این گزارش اعلام می کند طی پنج سال گذشته نوآوری در ایران توسعه سریعی داشته است و تا پایان سال گذشته، 49 شتابدهنده و 113 مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشدی شتابان ایران در نوآوری و توسعه دانش بنیانها

رشدی شتابان ایران در نوآوری و توسعه دانش بنیانها