مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 08:152021-06-21پزشكي

موردی از ابتلا به سرخک در زنجان مشاهده نشده است


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون مورد قطعی از ابتلا به بیماری سرخک در استان زنجان مشاهده نشده است.

- ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون مورد قطعی از ابتلا به بیماری سرخک در استان زنجان مشاهده نشده است.

محمدرضا صایینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری سرخک در استان زنجان به ثبت نرسیده است، اظهار کرد: با توجه به مشاهده ابتلا به بیماری سرخک در برخی از شهرستان ها، نگرانی هایی در این خصوص در استان زنجان وجود دارد که اقدامات مورد نیاز انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری های لازم در خصوص واکسیناسیون سرخک در استان زنجان انجام می شود، افزود: خانواده ها نیز پیگیر تزریق دو نوبت واکسن در یک سالگی و 18 ماهگی سرخک فرزندان خود هستند.

این مسئول در رابطه با علائم بیماری سرخک، تصریح کرد: تب بالای 38 درجه همراه با بثورات جلدی از جمله علائم بیماری سرخک بوده که با گرفتن آزمایش ابتلای قطعی به این بیماری مشخص می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه کودکان بیشتر به بیماری سرخک مبتلا می شوند ولی این بیماری در نوجوانان و جوانان نیز مشاهده می شود، خاطرنشان کرد: بیماری سرخک یک بیماری ویروسی است که به صورت علائمی و خود محدود شونده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از ابتلا به سرخک در زنجان مشاهده نشده است

موردی از ابتلا به سرخک در زنجان مشاهده نشده است