مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 08:002021-06-21اقتصادي

عملیات مرمتی باغ هرندی کرمان آغاز شد


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمتی فضاهای عمومی باغ هرندی کرمان خبر داد.

- ایسنا/کرمان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمتی فضاهای عمومی باغ هرندی کرمان خبر داد.

مجتبی شفیعی امروز 31 خردادماه اظهار کرد: در این عملیات مرمتی تجدید اندود نمای عمارت ها، رنگ آمیزی و همچنین آجرفرش باغ هرندی کرمان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مرمت باغ هرندی با بودجه ای بیش از سه میلیارد ریال در حال انجام است افزود: ساختمان مرکزی باغ هرندی در دو طبقه و در میان این باغ بنا شده است و در حال حاضر در طبقه همکف این ساختمان موزه سازهای سنتی و در طبقه فوقانی آن موزه باستان شناسی قرار دارد.

شفیعی با بیان اینکه هدف اصلی این موزه آشناکردن بازدیدکنندگان با سازهای بومی و سنتی این مرزوبوم و همسایگان کشور ایران است بیان کرد: از اهداف مهـم موزه باستان شناسی نیز معرفی تمدن های کهن منطقه جنوب شرق ایران و ارتباط آنها با تمدن های همجوار است.

وی با اشاره به اینکه باغ هرندی کرمان که جزو باغ موزه های این استان به شمار می رود خاطرنشان کرد: این بنای تاریخی که قدمت آن به اواخر دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی باز می گردد در فهرست آثار ملی به ثبت ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات مرمتی باغ هرندی کرمان آغاز شد

عملیات مرمتی باغ هرندی کرمان آغاز شد